diumenge, 12 de febrer del 2017

Segona setmana

A mesura que passen els dies comence a veure, en general, també aspectes positius, encara que el fonament metodològic siga molt avorrit per a tothom (docents i alumnes). Repetir la mateixa lliçó en un mateix dia o la del dia anterior, si algun curs va endarrerint, no és una tasca massa divertida.

Pel que fa a la distribució de l'aula, taules individuals que miren a la taula docent i a la pissarra digital, ja predestina la metodologia. L'aspecte positiu de la distribució és que els alumnes setmanalment avancen un lloc, així tothom està alguna vegada primer i alguna últim.

Per altra banda, el fet de realitzar la majoria d'activitats a classe (quan mana tasques per a casa mai són més de dues activitats) li permet a la docent dedicar temps als alumnes individualment, passant taula per taula i encoratjant-los. A més, fomenta molt l'ús del diccionari a l'aula, agrupant als alumnes de dos en dos per buscar el vocabulari en negreta dels textos de comprensió de la lectura. Se n'ha adonat si ho han de buscar a casa, molts ho fan mitjançant "google".

També es busca recursos per fomentar el que estan treballant al llibre de manera una mica més lúdica, com una pràctica de la poesia que culmina amb la realització d'un poema i la votació del que més grada, com una mena de concurs.

Aquesta segona setmana en concret hem estat d'avaluacions. Doncs, al centre han acordat enguany fer una avaluació de més, per comprovar si al ser més constants les proves i les notes no deixaven d'estudiar els alumnes. Així que, he pogut assistir a diverses sessions d'avaluació i he quedat gratament sorpresa de què els docents es preocupen per ajudar tots els alumnes, proposant millores individualment i grupal, i tracten d'aquesta manera els continguts actitudinals que tant es demanen però es tracten molt poc.

1 comentari:

  1. Esperem que no t'hages contagiat de l'avorriment de docents i alumnes que ens expliques.

    ResponElimina