dimarts, 31 de gener del 2017

Primer dia

Bé, amb un sol dia crec que he vist quasi tot el que havia de veure metodològicament: llibre de text cru i pelat, fitxes que el suporten i els clàssics exàmens. Per si això no fóra prou la part literària, en aquest cas Narrativa i cinema i el taller de comunicació, completament oblidats per centrar-se en la llengua mitjançant explicació i posteriors exercicis.

Tanmateix, m'ha cridat l'atenció que continua sense existir la coordinació entre llengües oficials (català i castellà) i entre cicles, això fa que els continguts es repetisquen una vegada darrere l'altra. En 2n d'ESO els alumnes han dit que han treballat els topònims en les dues llengües i en 1r d'ESO que els apòstrofs ja les havien treballades al curs anterior, però pareix que en cap moment es té en compte aquesta informació ni es parteix d'aquests coneixements previs. Si el tema ho diu així, així es dóna. Fins a quan repetir els continguts d'aquesta manera tan innecessària?

Per altra banda, també estic centrant molt la meua atenció en la resolució de les conductes disruptives, així com els reforços i càstigs diaris i constants davant les diverses actituds que presenten els alumnes. Pel que fa als reforços, m'agradaria ressaltar que m'ha semblat molt positiu que davant una correcció la docent diguera a una alumna: El que has dit està bé però falta un aspecte. Pense, potser estic equivocada, que no has nomenat... I pel que fa als càstigs ha jugat entre cridar l'atenció verbalment, ignorar, amenaçar amb un negatiu i posar-lo i expulsar al corredor. No obstant això, però un comentari d'entre els quals ha sigut castigat al corredor m'ha deixat gelada, on està el límit entre "broma" i problema greu? Quan un alumne li diu a un altre tapó i un parell més d'adjectius malsonants i amb intenció de fer mal, amb una expulsió de l'aula és suficient? Cal parlar amb ells quan acabe la classe o en eixe mateix moment fer una reflexió grupal? Trobe que s'hauria de veure la freqüència amb la qual es repeteix aquest comportament, però no em quedaria tranquil·la si apreciara aquest fet i no hi profunditzara una mica. Vinc del món de l'educació infantil i treballe com a monitora i n'estic segura que parlaria amb els alumnes i els cridaria l'atenció, una mera expulsió de l'aula en aquest cas ha afavorit l'assetjador, qui no tenia ganes de fer res i preferia eixir a veure qui passa i qui torna.

Per acabar, m'ha semblat curiós també la gran diferència que s'aprecia pel que fa a l'actitud, comportament, treball, interés i motivació entre els grups de 1r ESO i els de 2n. Els de 1r semblen el llop adormit que està en procés de despertar en 2n, els quals volen cridar l'atenció a tota costa, dir tota mena de ximpleries per a riure's de qui siga i del que siga i fer de tot menys classe.

1 comentari:

  1. Es nota que tens una mirada molt aguditzada en l'observació dels aspectes educatius. No ets una nouvinguda a les aules. Coneixes els estils docents. Segur que tindràs unes bones pràctiques.

    ResponElimina